مقالات علمی، پژوهشی، درسی

روش هاي صحيح مطالعه
درج شده در تاریخ 1393/10/24 توسط معاون.

گروه بندی

لیست مقالات
تکنیک برخورد با کودک لجباز
تاریخ درج مقاله: 1397/02/01
دانش آموز دیر آموز
تاریخ درج مقاله: 1396/08/20
مهارت زندگی قسمت سوم
تاریخ درج مقاله: 1395/08/22
مهارت زندگی (قسمت اول)
تاریخ درج مقاله: 1395/08/05
مهارت زندگی ( قسمت دوم )
تاریخ درج مقاله: 1395/08/05
بهداشت دست
تاریخ درج مقاله: 1395/08/05
استخوان
تاریخ درج مقاله: 1395/08/05
مهارت زندگي كردن را بياموزيم
تاریخ درج مقاله: 1394/03/09
استحمام با گیاهان خوشبو
تاریخ درج مقاله: 1394/02/14
دل نوشته ای برای معلم
تاریخ درج مقاله: 1394/02/14
دو راه برای شاد بودن
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
ایمن ساختن کودکان در زمستان
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
روش هاي صحيح مطالعه
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
قدرت ذهن ناخودآگاه براي فهم بهتر
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
قدرت ذهن ناخودآگاه براي فهم بهتر
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
نقش بازی در رشد کودکان
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
دروغگويی در کودکان
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
موفقيت
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
قدر شناسی
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
تغذيه دانش آموزان را جدی بگيريم...
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
آیا کودک من بیش فعال است؟
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24

نكاتي چند در مورد روش هاي صحيح مطالعه 

(( ديگرحال و حوصله خواندن اين كتاب را ندارم )) يا (( آنقدر از اين كتاب خسته شده ام كه قابل گفتن نيست )) و يا (( هرچقدرمي خوانم مثل اين كه كمتر ياد مي گيريم. )) و يا ((10 بار خواندم و تكرار كردم ولي بازهم ياد نگرفتم)) به راستي مشكل چيست؟

آيا براي يادگيري درس واقعا' بايد 10 بار كتاب را خواند؟ آيا بايد دروس خود را پشت سرهم مروركرد؟ و آيا بايد ده ها بار درس را تكرار كرد تا يادگرفت؟ مطمئنا' اگر چنين باشد، مطالعه كاري سخت و طاقت فرسا است. اما واقعيت چيزي ديگر است. واقعيت آن است كه اين گروه از فراگيران، روش صحيح مطالعه را نمي دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چيزي راجع به چگونه درس خواندن نمي آموزند. يادگيري و مطالعه، رابطه اي تنگاتنگ و مستقيم با يكديگر دارند، تا جايي كه مي توان اين دو را لازم و ملزوم يكديگر دانست. براي اين كه ميزان يادگيري افزايش يابد بايد قبل از هر چيز مطالعه اي فعال و پويا داشت.

 

 

 

شيوه صحيح مطالعه، چهار مزيت عمده زير را به دنبال دارد: 

1- زمان مطالعه را كاهش مي دهد.

2- ميزان يادگيري را افزايش مي دهد .

3-مدت نگهداري مطالب در حافظه را طولاني تر مي كند.

4- به خاطر سپاري اطلاعات را آسان تر مي سازد. 

 

براي داشتن مطالعه اي فعال و پويا نوشتن نكات مهم درحين خواندن ضروري است تا براي مرور مطالب، دوباره كتاب را نخوانده و در زماني كوتاه از روي يادداشت هاي خود مطالب را مرور كرد.

 

يادداشت برداري ، بخشي مهم و حساس از مطالعه است كه بايد به آن توجهي خاص داشت. چون موفقيت شما را تا حدودي زياد تضمين خواهد كرد و مدت زمان لازم براي يادگيري را كاهش خواهد داد.

خواندن بدون يادداشت برداري يك علت مهم فراموشي است. 

 

شش روش مطالعه :



آخرین اخبار:
پیوند های مفید:
تماس با ما:

آمادگی و دبستان غیر دولتی پیشتازان آموزش شهرستان بابلسر
01135330663,01135330662,09111167570
بابلسر - پشت اداره برق - آمادگی و دبستان غیر دولتی پیشتازان آموزش
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه فرهیختگان جوان می باشد.
برای استفاده بهینه از این وب سایت از مرورگرهای مدرن مانند IE 9+ ، FireFox یا Google Chrome استفاده نمایید.