مقالات علمی، پژوهشی، درسی

قدرت ذهن ناخودآگاه براي فهم بهتر
درج شده در تاریخ 1393/10/24 توسط معاون .

گروه بندی

لیست مقالات
تکنیک برخورد با کودک لجباز
تاریخ درج مقاله: 1397/02/01
دانش آموز دیر آموز
تاریخ درج مقاله: 1396/08/20
مهارت زندگی قسمت سوم
تاریخ درج مقاله: 1395/08/22
مهارت زندگی (قسمت اول)
تاریخ درج مقاله: 1395/08/05
مهارت زندگی ( قسمت دوم )
تاریخ درج مقاله: 1395/08/05
بهداشت دست
تاریخ درج مقاله: 1395/08/05
استخوان
تاریخ درج مقاله: 1395/08/05
مهارت زندگي كردن را بياموزيم
تاریخ درج مقاله: 1394/03/09
استحمام با گیاهان خوشبو
تاریخ درج مقاله: 1394/02/14
دل نوشته ای برای معلم
تاریخ درج مقاله: 1394/02/14
دو راه برای شاد بودن
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
ایمن ساختن کودکان در زمستان
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
روش هاي صحيح مطالعه
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
قدرت ذهن ناخودآگاه براي فهم بهتر
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
قدرت ذهن ناخودآگاه براي فهم بهتر
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
نقش بازی در رشد کودکان
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
دروغگويی در کودکان
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
موفقيت
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
قدر شناسی
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
تغذيه دانش آموزان را جدی بگيريم...
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
آیا کودک من بیش فعال است؟
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24

 

يكي از بهترين راه‌هاي تقويت توانايي يادگيري و بالا بردن نمراتتان اين است كه راه و روش كار كردن با قدرت ذهن ناخودآگاهتان را ياد بگيريد.

فرايند فكر كردن ناخودآگاه است و ما آگاهانه از نتايج آن باخبر مي‌شويم. همه تغييرات در ناخودآگاه ما صورت مي‌گيرد. زماني كه آمادگيش را داشته باشيم، با آگاهي از آن تغيير باخبر مي‌شويم.

اما اين يعني چه؟ اگر علاقمنديد بدانيد اين چه مفهومي دارد، مقاله را با ما دنبال كنيد…

تقريباً دو ميليون بيت ( واحد اطلاعات ) در هر ثانيه وارد سيستم عصبي انسان مي شود. تقريباً مي توان گفت كه ما با بمباراني از اطلاعات روبه رو هستيم. براي حفظ سلامت عقل، ذهن هوشيار ما اكثر محرك ها را فيلتر مي كند و ميلر (1956) كشف كرده است كه ما فقط مي توانيم مثبت هفت يا منفي دو بيت اطلاعات در يك زمان استفاده كنيم.

 

اين ذهن ناخودآگاه است كه با ساير اطلاعات بالاي هفت بيت (مثبت و منفي دو) سر و كار دارد كه در يك زمان خاص به آن توجه نمي كنيد. به محض اين كه توجهمان را به چيزي مي دهيم، آن وقت است كه ذهنمان آگاه مي شود. بعضي از قسمت هاي فيزيولوژي شما هميشه ناخودآگاه مي ماند. اين اصلاً نبايد مايه تعجب باشد. ذهن ناخودآگاه ما هميشه مراقب ماست. ما كه قلب، ريه ها، كليه ها و سيستم ايمني بدنمان را آگاهانه اداره نمي كنيم، مي كنيم؟

 

مي خواهيم به شما نشان دهيم كه چه طور براي دست يافتن به قدرت ذهن ناخودآگاهتان از ذهن آگاهتان بگذريد. ذهن ناخودآگاه تقريباً 90% از كل قدرت ذهن شما را گرفته است، درمقابل 10% از ذهنتان كه براي فعاليت هاي روزمره از آن استفاده مي كنيد. ذهن ناخودآگاه گنجينه اي بسيار گران بهاست، گنجينه اي از مهارت ها، حافظه، و تجربه.

قدرت تفكر مثبت را مي توان با استفاده از تاييدات و تصديق ها تقويت كرد. تصديق يك عبارت كوتاه در زمان حال است كه مداوماً براي تأثيرگذاشتن روي ذهن ناخودآگاه تكرار مي شود. ايده آل ترين آن بايد كوتاه و كاملاً واضح باشد. اين اهميت زيادي دارد چون ذهن ناخودآگاه نمي تواند به سادگي عبارات و جملات طولاني و پيچيده را تحليل كنذ. ذهن ناخودآگاه معمولاً با جملات كوتاه و مناسب بيشتر تاثير مي گيرد.
 

اما اكثريت مردم عادت به منفي انديشي دارند. اين يعني بيشتر روي نقاط مشكل دار زندگي خود متمركز مي شوند و مداوماً اتفاقي را كه دوست ندارند بيفتد، بر زبان مي آورند. اين مسئله معمولاً باعث مي شود كه مشكلات اصلي بيشتر و بيشتر شده و وضعيت حتي بدتر هم بشود. مثلاً يك دانش آموز ممكن است مداوم با خود بگويد:

 

“من هيچوقت در اين امتحان موفق نمي شوم”‌.



آخرین اخبار:
پیوند های مفید:
تماس با ما:

آمادگی و دبستان غیر دولتی پیشتازان آموزش شهرستان بابلسر
01135330663,01135330662,09111167570
بابلسر - پشت اداره برق - آمادگی و دبستان غیر دولتی پیشتازان آموزش
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه فرهیختگان جوان می باشد.
برای استفاده بهینه از این وب سایت از مرورگرهای مدرن مانند IE 9+ ، FireFox یا Google Chrome استفاده نمایید.