مقالات علمی، پژوهشی، درسی

تغذيه دانش آموزان را جدی بگيريم...
درج شده در تاریخ 1393/10/24 توسط معاون.

گروه بندی

لیست مقالات
تکنیک برخورد با کودک لجباز
تاریخ درج مقاله: 1397/02/01
دانش آموز دیر آموز
تاریخ درج مقاله: 1396/08/20
مهارت زندگی قسمت سوم
تاریخ درج مقاله: 1395/08/22
مهارت زندگی (قسمت اول)
تاریخ درج مقاله: 1395/08/05
مهارت زندگی ( قسمت دوم )
تاریخ درج مقاله: 1395/08/05
بهداشت دست
تاریخ درج مقاله: 1395/08/05
استخوان
تاریخ درج مقاله: 1395/08/05
مهارت زندگي كردن را بياموزيم
تاریخ درج مقاله: 1394/03/09
استحمام با گیاهان خوشبو
تاریخ درج مقاله: 1394/02/14
دل نوشته ای برای معلم
تاریخ درج مقاله: 1394/02/14
دو راه برای شاد بودن
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
ایمن ساختن کودکان در زمستان
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
روش هاي صحيح مطالعه
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
قدرت ذهن ناخودآگاه براي فهم بهتر
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
قدرت ذهن ناخودآگاه براي فهم بهتر
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
نقش بازی در رشد کودکان
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
دروغگويی در کودکان
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
موفقيت
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
قدر شناسی
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
تغذيه دانش آموزان را جدی بگيريم...
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24
آیا کودک من بیش فعال است؟
تاریخ درج مقاله: 1393/10/24

همه پدر و مادرها و مسوولان باید به مقدار و نحوه تغذیه کودکان توجه جدی داشته باشند. هر گونه بی توجهی در این زمینه موجب نارسایی در رشد جسمی و ذهنی کودکان می شود که در آینده علاوه بر بروز بیماری ها و خسارات روحی و بدنی، هرینه های کلان درمان و نگهداری از کودک یا جوان بیمار را به پدر و مادر و به جامعه تحمیل می کند. 

نیازهای چهار گروه غذایی در دوران مدرسه عبارتند از:
۲ یا ۳ فنجان شیر، ۶۰ یا۹۰ گرم گوشت در روز، ۴ یا ۵ بار میوه و سبزیجات و حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ گرم نان و غلات.

عادات و رفتار غذا  خوردن به دلیل این که کودکان در سن مدرسه دارای فعالیت ها و مشغولیت  بسیاری هستند ممکن است غذاخوردن را فراموش کنند، به خصوص یکی از مهمترین وعده های غذایی که ممکن است دچار فراموشی شود خوردن صبحانه است، حتی اگر مواد غذایی در مدرسه همراه داشته باشند ممکن است از آن استفاده نکنند و بعد از مدرسه خوراکی هایی را جهت تامین انرژی مصرف کنند که ارزش غذایی ندارد. البته عادات خوب غذا خوردن با تقلید از بزرگترها در محیط توسط کودک یاد گرفته می شود. جو دوستانه و لذیذ بودن غذا بهترین روش برای ایجاد انگیزه اشتهای کودک است، لذا به والدین توصیه می شود:
۱- محیط آرامی را برای کودک در هنگام صرف غذا فراهم کنند.
۲ -کودکان را تشویق به خوردن موادی نمایند که برای سلامتی آنان  مفید هستند، به خصوص این که علاقه کودک را در نظر بگیرند.
۳- درباره ارزش موادغذایی توضیح دهند و آن ها را از خوردن موادی که ارزش غذایی ندارد منع نمایند.
۴- غذاهای اساسی با ارزش غذایی بالا را به کودکان شناسانده و این مهارت را در آن ها ایجاد کنند که بتوانند غذاهای بی ارزش را از غذاهایی که ارزش بالایی دارند تشخیص دهند.
۵- بهتر است برای ناهار از غذاهای گرم استفاده شود از صرف غذاهای یخچالی اجتناب گردد.
۶- دقت شود غذاهای بسته بندی شده و آماده همیشه ممکن است ارزش غذایی لازم را نداشته باشد.
به  هر حال لازم است این مساله را در نظر داشته باشیم که غذاها باید متناسب با رشد و تکامل کودک در نظر گرفته شود و به اندازه ای باشد که نیاز روزانه بدن را تامین نماید. موادغذایی اضافی باعث چاقی در کودک خواهد شد.

اختلالات مرتبط به سوء تغذیه در دوران مدرسه:
یکی از مواد مهمی که امروزه به عنوان یک مشکل مطرح می شود تاثیر تلویزیون بر الگوی تغذیه کودک می باشد. تماشای تلویزیون می تواند تاثیرات آموزشی سو» بر وضعیت تغذیه ای دانش آموزان داشته باشد، زیرا:
۱- هنگام تماشای تلویزیون به دلیل محدود شدن فعالیت کودک، بدن وی انرژی کمتری مصرف می کند.
۲- دقت کودک را برای انجام فعالیت ها انرژی زا را می گیرد.
۳- باعث مصرف موادغذایی کالری زا در هنگام تماشا می شود که منجر به پوسیدگی دندان ها می شود، به طوری که عوامل فوق در نهایت باعث چاقی می شوند.
محققان ارت




آخرین اخبار:
پیوند های مفید:
تماس با ما:

آمادگی و دبستان غیر دولتی پیشتازان آموزش شهرستان بابلسر
01135330663,01135330662,09111167570
بابلسر - پشت اداره برق - آمادگی و دبستان غیر دولتی پیشتازان آموزش
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به موسسه فرهیختگان جوان می باشد.
برای استفاده بهینه از این وب سایت از مرورگرهای مدرن مانند IE 9+ ، FireFox یا Google Chrome استفاده نمایید.